Pyttipanna och stress

Jag kom att tänka på det här med pyttipanna förut idag, när jag åt det hemma hos min farmor. Pyttipanna är nog en av de konstigaste maträtterna som finns, jag menar, köttbitar och potatis, helt normalt. Men till det så äter man ägg och ketchup? Sen när kunde man blanda ägg, ketchup, kött och potatis och få en nice blandning? Jo visst, jag vet att det är sen förritiden när pyttipanna var rester och yadi yadi yadi. I get that, men ändå, det är en galen blandning.

Kom även att tänka på stress. Jag tror att min kropp är så anti stress att den ställer in sig på super-mode varje gång jag vaknar försent. I vanliga fall så går jag upp ungefär en timme innan bussen går, men de få gånger jag sover över mig och vaknar undegär en halvtimme innan jag ska gå till bussen, så gör jag allting extra snabbt. På en halvtimme hinner jag duscha, tvätta håret, äta frukost, sminka mig och byta gläder ungefär fem gånger, och GÅ till bussen samt stå och vänta på den. Ganska sjukt fenomen det här med mitt psyke att jag hinner allting bara för att jag inte vill stressa. Men men, nog om det. Nu ska jag ner och tvätta håret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0